Відтоді, як Президент
України підписав розпорядження про відбудову Михайлівського Золотоверхого
монастиря, минуло небагато часу. А на Володимировій горі вже засяяв золотими
банями відбудований Михайлівський храм.
Перед науковцями
постало завдання вибору техніки виконання настінного живопису.
Стіни Михайлівського
собору прикрашали мозаїки та фрески XII ст. і малювання XVIII ст. Фасади
собору, дзвіниці та мури прикрашали малювання, виконані олією.
Настінний живопис
повинен відтворити давньоруські фрески та олійні малювання. Завдання непросте,
бо ці дві техніки відмінні як за зовнішнім виглядом, так і за використовуваними
матеріалами.
Особливості фрескового
живопису полягають у вишуканій стриманості палітри та використанні природних
матеріалів. Наприклад,
білило виготовляли з розтертого вапняку. Для
виготовлення чорної фарби у печах спалювали деревину сосни, ялини або липи,
синю діставали, подрібнюючи мінерал лазурит.
В олійній техніці фарби
замішували на спеціальній лляній олії. Згодом олійна основа висихала, утворюючи
прозору плівку. Палітра олійного живопису значно багатша й різноманітніша, ніж
фрескового.
Фахівці зупинилися на
давній, майже забутій на сьогодні техніці живопису під назвою «кейм». Хрещеним
батьком цієї техніки був баварський ремісник Кайм. Наприкінці XIX ст. він
запатентував силікатні фарби, створені на основі рідкого скла.
Коли цю фарбу нанести
на. потиньковану поверхню стіни, вона хімічно сполучається з нею, утворюючи
одне ціле. Завдяки цьому такі малювання не обсипаються, як це буває з олійним
живописом. На відміну від фрески поверхню кеймівського стінопису важко
пошкодити.
За допомогою
кеймівських фарб можна відтворити фреску, а в разі потреби імітувати багатий на
відтінки олійний живопис.
Колектив художників
працював над оздобленням інтер’єру Михайлівського собору в техніці «кейм». '
Похожие сочинения
|