Четверг, 19 Октябрь 2017, 23:53
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 14
Гостей: 14
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 7 клас Добавить сочинение

Проблема співвідношення лицарського кодексу честі та загальнолюдської цінності життя у творі Ф. Шіллера «Рукавичка»

Німці вважають Фрідріха Шіллера великим поетом і драматургом, і нам за­лишається тільки погодитись. Адже, мабуть, ніхто з нас не прочитає його твори у оригіналі, а тільки в перекладі. А там багато що залежить від таланту перекла­дача, та й взагалі, ще не доведено, що поезію можна перекласти іншою мовою. Але якщо Шіллер справді великий автор, то у його творах відбилося життя не лише німецького народу, а й всього людства.

Поет народився у Вюртемберзі, герцог якого прославився деспотизмом та гонитвою за золотом, а це, як відомо, погана суміш. Промишляв його світлість вихованням і продажем солдатів і офіцерів за кордон як гарматного м’яса. Отже, Шіллеру довелося спробувати військової муштри у військовій академії, яку су­часники називали «розсадником рабів». Не було випадковим і його приєднання до руху «8іигт нпсі Ога炙, який понад усе ставив людину, не зіпсовану німець­ким оточенням, і піддавав осуду все, що заважало людині розкрити свої кращі природні якості. Усі «штюрмери» були романтиками, змальовували життя та­ким, яким воно повинно було б бути, і протиставляли своїм героям людей ста­рого способу життя. Навіть якщо дія відбувалася у сиву давнину.

У баладі «Рукавичка» дія відбувається у лицарські часи. На арені хижаки, люди на трибунах відчувають страх і невпевненість. Та одна з дам навмисно ки­дає рукавичку на пісок і пропонує своєму залицяльнику дістати її і тим довести свою любов. Лицар спускається на арену, повертається під оплески присутніх, зачарованих його відвагою. Красуня зустрічає його схвальною й багатонадійною усмішкою, але той кидає їй рукавичку в обличчя зі словами: «Нагороди не ви­магаю». Мабуть, є сенс у тому, щоб сказати, що кидання рукавички не те, що в обличчя, а просто до ніг, є ворожий акт і сприймався в ті часи як виклик на двобій.

Якби ця балада була написана за часів Середньовіччя, ми б уже почали шу­кати потаємний містичний смисл, але це доба романтизму, тож будемо стави­тися до змальованих подій як до легендарних, але можливих. Як на вюртем- бержця нічого особливого не сталося. Лицар, який обрав даму серця, повинен їй слугувати, як вюртембержець своєму герцогові. Наказ даний — і уперед, на війну, на арену з хижаками, — куди завгодно, пишаючись своєю вірністю на­чальству.

Ця балада у нас стала відомою у перекладі видатного російського поета В. Жуковського (1831), коли й «наш» Микола І вимагав доказів вірності від під­леглих. Мабуть, власне час перекладу теж був не випадковим.

Що ж (повертаючись до Шіллера), лицар Делорж не став соромити лицар­ської честі і пішов, куди «наказано». Невідомо, коли: перед тим, як стрибнути до ЛЬВІВ і тигрів, чи перебуваючи якийсь час на арені, чи вже повертаючись із почесного завдання, він усвідомив, що так ризикувати чужим життя заради за­баганки (вона дивилася з «ущипливою усмішкою») може тільки зла, бездушна людина, слугувати якій — значить загубити в собі все людське.

Слугування жорстокості є спів}шастю в її злочинах.

Що ж протистоїть одне одному у баладі «Рукавичка»? По-перше, два різних підходи до життя людини. Найбільша з людських цінностей — це життя. Якщо його не буде, то зайвими стають досягнення мистецтва, науки, зайве само небо, сонце. Справжній правитель повинен над усе ставити людське життя, зберіга­ти його, пишатися ним, спонукати до його розвитку й поліпшення. Тварини не дивляться на зорі...

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 7 клас | Добавил: 00dima (03 Октябрь 2017) | Просмотров: 22 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017