Пятница, 09 Декабрь 2016, 13:36
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Loading
Меню сайта
Предметы

 

Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 32
Гостей: 32
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 8 клас Добавить сочинение

Історичні реалії XVI сторіччя та їх відображення у повісті «Роксоляна»

У XVI сторіччі влада Османської імперії поширилась та зміцнилась. Годі й уя­вити державу таких обсягів і такої міці: з усіх старовинних міст поза впливом Ім­перії залишились тільки Рим та Сиракузи.

Напади на тогочасну територію України були жорстокими та нищівними, най­більше страждало населення. Складні часи поневолення відбивались і в народній творчості:

Там в долині огні горять. Там татаре полон ділять... Один полон з жіночками. Другий полон з дівочками...

Відомі своєю красою, українські дівчата потрапляли у полон до завойовників, а потім їх відправляли на невольничі ринки, де ними торгували, немов якимсь звичайним крамом. Дія повісті «Роксоляна» відбувається не в Україні, тож авто­рові знадобилось багато історичних знань та знань з релігії, культури, щоб зобра­зити правдоподібно життя людей в ті далекі часи, та ще й в іншій державі. Ми знаємо, що турецький народ сповідує іслам, тоді як Україна — споконвіку хрис­тиянська, православна держава... Тим складніше було призвичаїтись нашим бран­кам, тим абсурднішими здавались їм звичаї іншої країни. Місце жінки в ісламі й у християнстві визначено принципово по-різному. Коли українство навіть у ті часи вже звикло до рівності, до міцної родини, у якій вірність є однією з найбіль­ших цінностей, мешканці Османської імперії, особливо — верхівка суспільства, звикли до домінування чоловіка. Нам незрозумілі описи пишних палат гарему султана, де дівчата перебували в розкоші, але в абсолютному безправ’ї, позбавлені звичайних людських прав, позбавлені вибору та волі. Головою Османської імперії був султан Сулейман Пишний. Скільки титулів мав цей правитель! Навіть тінню Аллаха на землі називали його піддані! Його владі підкорялись не тільки величез­ні території, а й сотні жінок-бранок, що потрапили до його гарему, викрадені з рідних домівок. Постійні інтриги, що точились серед жіноцтва, особлива ієрархія, встановлена багаторічними звичаями — ось життя гарему. Неабиякого розуму та витримки потребувало життя в цьому місці, де за кожною посмішкою ховаються хитрощі, заздрість, злість. Дівчата, що потрапляли до гарему, проходили навчання під пильним наглядом головного євнуха: їх навчали музики, співів, етикету, тан­ців. Але хіба це навчання було самоціллю, хіба вони навчалися заради самовдос­коналення? Найбільшою нагородою був прихильний погляд султана, бо кожна з них потай мріяла підвищитись над іншими, досягти вищого становища в ієрархії гарему відносно того, що мала... От і все. Гордовиті чужинки, що не приймали за­конів та розпорядку гарему, каралися на смерть.

Читаючи про тогочасні традиції мусульманського суспільства, я раз по раз ди­вувалася, усе прочитане здалося мені якоюсь казковою екзотикою, чимось не­ймовірним. Але все це історична правда. Навіть коли автор повісті «Роксоляна» Осип Назарук і додав художній вимисел у свій твір, історичні відомості, побут, суспільний порядок османської імперії він змалював дуже точно! Насправді, його точність у деталях, прискіпливість до найменших історичних фактів є не тільки ознакою відповідального ставлення до письменницькою праці, а й великою до­помогою читачеві, який може краще уявити, зрозуміти умови, в яких опинилась головна героїня.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 8 клас | Добавил: 00dima (18 Октябрь 2016) | Просмотров: 14 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2016