Четверг, 14 Декабрь 2017, 00:37
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 17
Гостей: 17
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 8 клас Добавить сочинение

Людині потрібна історична пам’ять (за поемою М. Вороного «Евшан-зілля»)

Поема «Євшан-зілля» є чи не найкращим поетичним твором Миколи Воро­ного. Вона набула особливої популярності на початку XX століття, залишається популярною, а головне — актуальною, і дотепер.

Поема М. Вороного вражає читачів не лише своєю поетикою, емоційністю, глибиною створених письменником образів, а й проблематикою. Адже поема порушує і насправді дуже важливе для будь-якого народу, зважаючи на історич­ні та суспільні обставини, надзвичайно важливе й для українців, питання — пи­тання історичної пам’яті народу.

Поема має історичне підґрунтя, вона написана на основі Іпатського літопи­су, відповідно, діють у ній історичні постаті, такі як князь Володимир. Проте, взявши за основу свого твору вже існуючий сюжет, М. Вороний наповнює його новою проблематикою, він адаптує події під ілюстрацію сучасного стану Укра­їни.

Князь Володимир бере у полон малого сина половецького хана, виховує його як власного. Хлопець живе у достатку, він забуває свою рідну країну, він вва­жає людей, що оточують його, за рідних, а країну, у якій він опинився, своєю. Хлопець не сумує за половецькими степами, за піснями свого рідного народу, бо він просто не пам’ятає їх.

Половецький хан, тяжко сумуючи за сином, посилає посланця із наказом знайти хлопця та повернути його на Батьківщину. Прибувши на місце, посла­нець знаходить хлопця, але той не сумує за рідним краєм, навіть не згадує його. Посланець співає половецьких пісень, але це не зачіпає згрубіле серце юнака. Зрештою, він дістає євшан-зілля — полин із половецьких степів, який має дуже різкий, але надзвичайно приємний запах. Син хана ніби прозріває, згадуючи свою Батьківщину, він кидає своє безтурботне життя на чужині і повертається додому.

Образ євшан-зілля має надзвичайне символічне навантаження. М. Вороний рясно пересипає свою поему роздумами та звертаннями до українців, які відцу­ралися свого рідного краю. Автор питає із розпачем, що ж сталося з Україною. Отже, образ сина половецького хана є прихованою паралеллю з уявними обра­зами українців, які забули, «чиї вони діти». Проте у поемі все закінчується до­бре: посланець знаходить необхідне зілля, щоб змусити юнака згадати Батьків­щину. Але М. Вороний не знає, чи можна знайти аналог цього зілля у сучасному йому житті. Чи є така сила, яка змусила б згадати недолугих синів українського народу, хто вони насправді, повернутись до свого дому, до свого коріння? Ця проблема по-справжньому хвилює М. Вороного. Він ніби закликає читача до пошуків євшан-зілля. Можливо, роздуми, викликані текстом поеми, здатні за­мінити це зілля?

проблема історичної пам’яті народу є одною з головних проблем, поруше­них у поемі. Певні негативні риси історичного минулого дуже глибоко закарбо­вуються у народній свідомості: ганебне становище у складі інших, чужих держав та імперій, швидко формує комплекс національної меншовартості або інші не менш небезпечні та не менш неправильні риси народної ментальності. Проте навіть героїчне минуле не завжди компенсує подібний негативний досвід істо­ричної пам’яті. І тоді потрібні якісь надзвичайні заходи, справжнє євшан-зілля, щоб повернути деяких представників народу до свого коріння.

Проблема історичної пам’яті народу, національної свідомості та ментальнос­ті зараз привертає увагу численних науковців, дослідників у галузі соціології, етнології, культурології та інших суміжних дисциплін. Увага до цієї по-справж­ньому вадливої проблеми почалась саме з літератури, бо письменники, як люди, які звичайно випереджають свою добу, відчували порожнечу у цій галузі, боліли душею за долю свого народу, звертали увагу на подібні суспільні проблеми у по­етичних, прозових, публіцистичних творах. Я гадаю, що наступним етапом має бути увага до цієї проблеми пересічних громадян, представників суспільства, які повинні усвідомити важливість подібних роздумів для свого власного майбут­нього та майбутнього усієї нації.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 8 клас | Добавил: 00dima (02 Май 2017) | Просмотров: 60 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017