Пятница, 15 Декабрь 2017, 10:29
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 54
Гостей: 54
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 9 клас Добавить сочинение

Полемічна література і видатні полемісти

На час прийняття русичами християнської віри (988 рік) було п’ять метропо­лій: Александрійська, Єрусалимська, Константинопольська, Антіохійська і Рим­ська. Усі вони мали автономію, але лишалися єдиною християнською церквою з верховенством Римського престолу. Але дуже скоро розбіжності у проведен­ні служб і трактуванні Біблії призвели до розколу християнства на православ’я і католицизм. Не раз і Східна, і Західна церкви висували ідеї союзу (унії), про­те подолати розкол між Константинополем і Римом так і не вдалося. Почалася полеміка «греків з римлянами», яка в Україні особливої гостроти набула в сере­дині XVI століття.

Галицькі і Волинські землі перебували у складі Польсько-Литовської держа­ви, і православні українці зазнавали всіляких утисків, а культурне і духовне жит­тя, яке було тісно пов’язане з церквою, занепадало.

Польська держава і католицька церква підтримували культуру і латинську мову, яка полегшувала дорогу до європейської культури і освіти. Католикам прищеплювалося зневажливе ставлення до православних, принижувалася віра. Католицизм усіма засобами розширював свій вплив на життя українців, а голов­ною зброєю стало слово.

Найважливішими серед католицьких проповідників були єзуїти Петро Скар­га і Бенедикт Гербесі. Вони у своїх проповідях доводили, що ні культури, ні освіти на слов’янській мові бути не може, а брехню так майстерно пересипали зернами правди, що не один представник українського духовенства похитнув­ся у виборі між православ’ям і католицизмом. Але наступ католицизму активі­зував православне духовенство й освічене українство і спонукав до єднання, дії і спротиву. Вони об’єднуються у братство, відкривають школи, друкарні, всіма можливими засобами захищають православну церкву, протистоять уніатству, як такому, що загрожує українському народу, його мові, культурі, національній сві­домості. Наприкінці XVI і в першій половині XVII століття з’являються послан­ня, трактати, діалоги, авторами яких були видатні громадські діячі, письменни­ки, представники духовенства.

Герасим Смотрицький був шляхетного роду, працював писарем у Кам’янці- Подільському, став першим ректором Острозької школи, писав прозові й віршо­вані твори. Він один із перших став на захист православ’я, друкував полеміч­но-публіцистичні статті, брав активну участь у виданні Острозької Біблії. Мова його творів жива, проста й прозора, пересипана цитатами з Біблії, народними приповідками, діалектизмами.

Після виходу книги єзуїта Петра Скарги з’являється книга «Апокрисис, або Відповідь на книжки про собор Берестейський», автор якої обирає собі ім’я Христофор Філалет. Тут викладено документи, що свідчать про брехливість польських королів, які таємно готували унію проти українського народу. Цей полемічний трактат написано літературним стилем, що надає творові особливо великої сили звучання.

Відгуком на Брестський собор стали твори клірика Острозького, який, усві­домлюючи завдання літератури, увесь свій талант спрямував на розвінчання унії. Його прозові тексти звучать як поезія. Вони наповнені посиланнями на Біблію і часто набувають пророчого звучання.

Багато видатних людей стали на захист православ’я. їхні твори в годину ли­холіття захищали інтереси українського народу і довели, що Україна спроможна на власний культурний і державний розвиток.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 9 клас | Добавил: 00dima (04 Май 2017) | Просмотров: 35 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017