Пятница, 09 Декабрь 2016, 15:27
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Loading
Меню сайта
Предметы

 

Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 37
Гостей: 37
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 10 клас Добавить сочинение

Мої роздуми над п’єсою Б. Шоу «Пігмаліон»

Творчість Б. Шоу спонукає читача до роздумів з багатьох причин. Насампе­ред тому, що самі твори драматурга є «інтелектуальними п’єсами», або «п’єсами- дискусіями» — так визначили їх спрямування критики. Прочитавши «Пігмаліон» Б. Шоу, я можу аргументовано із критиками погодитись. Цей твір насправді є відображеннями конфлікту ідеологій, твором інтелектуальним, в основі якого — конфлікт ідей, поглядів, а не просто суперечки між окремими людьми-персона­жами.

Як на мене, велике значення для розуміння твору має його назва, а відтак — і міфологічний сюжет, що його переосмислив митець. Усім відомий міф про Піг- маліона, який створив скульптуру прекрасної жінки й сам закохався в неї. На прохання Пігмаліона, сама Афродіта оживила статую — і зі статуї постала дівчи­на Галатея. У чомусь сюжет міфу схожий із сюжетом драми Б. Шоу, але я бачу і багато відмінностей. Зрештою, професор фонетики Хіггінс, який вчить правиль­ної вимови Елізу Дулітл, певним чином творить з квіткарки справжню леді. Але те, що ховається за цією фабульною дією, зовсім не схоже на відповідні міфоло­гічні мотиви.

Дія драми розгортається навколо професора Хіггінса й квіткарки-кокні (тобто людини з найнижчих шарів лондонського суспільства) Елізи Дулітл. Конфлікт у цьому творі — філологічний. Професор укладає парі з полковником Пікерінгом, стверджуючи, що зможе навчити Елізу вимови так, що ніхто не відрізнить її від герцогині. Але навчання, про яке мріє й сама Еліза, відбувається взаємне. Доки професор вчить свою ученицю мови, вона вчить його людяності. Про це свідчать останні сцени твору, а саме — монолог Елізи, в якому вона називає професора неохайним, грубим тощо. Її слова не просто вражають і дивують Хіггінса, а й спо­нукають його до роздумів, змінюють його. Тож у п’єсі є не один Пігмаліон, який ліпить скульптуру. Може, це зовсім не професор, а звичайна квіткарка? Можливо, й так. Але найбільше мені подобається інша відповідь на питання «хто саме у цій драмі є Пігмаліоном?», і відповідь ця така: власне, це сам автор постає перед нами міфічним героєм, що ліпить, змінює, створює. Б. Шоу, що поставив нові межі драми, змінив художні прийоми, порушив інші проблеми, — ось хто справжній творець. Він змінює суспільство. Своїми інтелектуальними драмами автор руйнує сталі, але беззмістовні стереотипи. Закликає подивитись на них по-новому й по­міркувати: то що визначає рівень людини — народження, приналежність до пев­ного соціального прошарку чи таки рівень освіти, ерудиція, духовність?

У творі Еліза Дулітл, одна з багатьох дівчат лондонських низів, опиняється у найвищих прошарках суспільства. Але це не є казкою про Попелюшку. Бо такі зміни не стали подарунком долі: Еліза вчилась і працювала над собою, нехай цю роботу супроводжували численні нюанси й курйози, а часом і неприємнос­ті. Б. Шоу — людина неймовірного почуття гумору, оптимізму й, звісно, літера­турного таланту. Але він — великий гуманіст. Бо саме особистість, людина стає

 

для драматурга цінністю. Права людини, її перспективи, її можливості, на думку письменника, мають залежати від самої людини, а не від її походження.

Бернард Шоу у своїх творах часто парадоксальний. У п’єсі «Пігмаліон» він вказує на ту прірву, яка фактично розділяє багатих і бідних. Але хіба життя не парадоксальніше? Хіба ті соціальні стереотипи, що склалися у тогочасному суспільстві, а в дечому побутують і зараз, не є справжніми парадоксами?! Так, Б. Шоу насправді спонукає замислитись.

Парадоксальність, гуманізм і оптимізм, особливий конфлікт ідеологій, дис­кусії між героями, які характеризують їх більше, ніж вчинки, — усе це сповнює твори Б. Шоу. Але ж є іще щось, як і належить справжньому мистецтву, — щось невловиме, якісь підтексти, враження, деталі...

Твори Б. Шоу не дають читачеві правильних відповідей. Але допомагають по­ставити правильні питання! Парадокс? Ні, мистецтво...

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 10 клас | Добавил: 00dima (19 Октябрь 2016) | Просмотров: 27 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2016