Среда, 13 Декабрь 2017, 22:25
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 68
Гостей: 68
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 10 клас Добавить сочинение

Український професійний театр і драматургія та творчість І. К. Карпенка-Карого

I.      Друга половина XIX століття — період становлення професійного україн­ського театру. (1881 року з ініціативи Марка Кропивницького та Миколи Садовського у деяких українських містах — Харкові, Полтаві, Києві — було показано українські п’єси, а вже 1882 року М. Кропивницький створив укра­їнську професійну групу, яка працювала спочатку у Єлисаветграді. У скла­ді групи були Марія Заньковецька, Олександра Виріна, брати Тобілевичі — Микола Садовський, Іван Карпенко-Карий та Панас Саксаганський. Багато зусиль до роботи групи доклав і Михайло Старицький.)

II.     Український театр на шляху розвитку. (Звичайно, українській групі було не­легко існувати вже тому, що ганебний Емський указ диктував численні за­борони та утиски: теми національного визволення заборонялися, громадські теж, а перед п’єсою українською мовою мала йти того ж вечора така сама за обсягом п’єса російською.)

1.     Характер драматургії другої половини XIX ст. (Оскільки жорстока цензу­ра дозволяла лише розважальні безконфліктні п’єси, то розвиток театру цього періоду позначився етнографізмом, що, з одного боку, звужувало тематику п’єс, аз іншого — сприяло збереженню національної специфі­ки драматургії.)

2.     Тематика п’єс. (Якісно оновлювалася тематика п’єс: нова театральна сис­тема базувалася на романтичній побутовій тематиці, видовищності, теа­тральних ефектах, оминаючи «шарж і вульгаризми». Одночасно з тради­ційною темою села, темою історичного минулого України утверджується нова тема — життя інтелігенції («Талан» М. Старицького, «Суєта», «Жи­тейське море» І. Карпенка-Карого). Автори порушують нові проблеми: проблему батьків і дітей («Дві сім’ї» М. Кропивницького та вже згадана дилогія І. Карпенка-Карого), проблему моралі у сучасному суспільстві («Глитай, або ж Павук» М. Кропивницького), проблему нещасливого ко­хання («Не судилося», «Ой, не ходи, Грицю...» М. Старицького та інші).

3.     Жанр. (Оновлюються традиційні драматичні жанри: віршована історична драма (трагедія) («Маруся Богуславка», «Богдан Хмельницький», «Обо­рона Буші» М. Старицького, «Бондарівна» І. Карпенка-Карого), водевіль («Помирились» М. Кропивницького, «По-модному» М. Старицького, ме­лодрама («Безталанна» І. Карпенка-Карого, «Циганка Аза» М. Сатриць- кого). Заслугою корифеїв драматургії є розвиток таких жанрів: соціаль­но-психологічна драма («Наймичка» Карпенка-Карого, «Не судилося» М. Старицького), сатирична комедія («За двома зайцями» М. Стариць­кого, «Сто тисяч», «Хазяїн», «Мартин Боруля» І. Карпенка-Карого), фарс («По ревізії» М. Кропивницького).

III.     Новаторство І. К. Карпенка-Карого. (Новим у його творчості була відмо­ва від драми-інтриги з притаманними їй образами лиходіїв. Новим у його творчості була сатирична комедія з типовим образом глитая. Драматург про­стежив еволюцію персонажа від старшини Михайла з «Бурлаки», Михайла Окуня («Розумний і дурень»), Филимона («Підпанки»), діда Миколи («По­над Дніпром») до Калитки («Сто тисяч») і Пузиря з його управителями Фе- ногеном і Ліхтаренком («Хазяїн»). Новаторським є показ суспільних проце­сів. «Він був одним з батьків новочасного українського театру», — сказав про нього І. Франко.)

IV.     Український театр в контексті світової культури. (Глибока обізнаність ко­рифеїв українського театру з досягненнями світової драматургії дозволила їм вийти на новий рівень розвитку театрального мистецтва, увійти у світо­ву драматургію завдяки довершеній гармонії змісту і форми творів. Критики стверджують, що за два десятиліття український театр подолав шлях, на який європейський мав понад два століття.)

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 10 клас | Добавил: 00dima (04 Май 2017) | Просмотров: 56 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017