Суббота, 21 Октябрь 2017, 17:51
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 24
Гостей: 24
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 10 клас Добавить сочинение

Використання засобів імпресіонізму у новелі М. Коцюбинського «Іпіегтегго»

I.      Коцюбинський у пошуках стилю. (Письменник подолав складний шлях сти­льових пошуків, перебуваючи спочатку під впливом етнографічного реаліз­му І. Нечуя-Левицького, а згодом — психологічного реалізму Панаса Мир­ного. Проте селянська тематика стала завузькою для творчості письменника, а тому після реалістичних оповідань про сільське життя, у творах «Ціпов’яз», «На віру», «Ялинка» та ін. М. Коцюбинський звертається до європейської лі­тератури.)

II.     М. Коцюбинський — імпресіоніст. (Багато хто з дослідників, зокрема акаде­мік С. Єфремов, П. Филипович та інші, ще у 20—30-ті роки XX століття від­значали: «...це імпресіоніст, що цікавиться найдужче тими враженнями, які справляють... як події внутрішніх переживань, так і контури, краски, мелодії навколишнього світу». Такої ж думки сьогодні дотримуються не тільки кри­тики з діаспори, а й з України.)

III.     Риси імпресіонізму у новелі «ІПІЄППЄ220». (Імпресіонізму в цілому властива посилена увага до внутрішнього світу людини, проте реальність відбивається у творах через певні риси.)

1.     Художня деталь. (У імпресіоністичних описах М. Коцюбинського зовніш­ній світ не деталізується, а передається лаконічним (і часто символічним) штрихом. Так у новелі «Іп1:егте22о» зовнішній світ передано зоровими і слуховими образами: Місто-монстр, який «витягує в поле свою залізну руку... і не пускає», а сам ліричний герой ніби заїзд, «де вічно товчуться оті створіння, кричать, метушаться і смітять». А зозуля віщує тишу, як тільки він опиняється десь далеко за містом, за зеленим хаосом дороги.)

2.     Відсутність зовнішнього сюжету. (Зовнішнього сюжету, якихось подій, як правило, немає. Немає його і в «Іп1егте22о». Це тільки черга відчут­тів, образів — зорових, слухових, чуттєвих: «Розплющую очі і раптом бачу у вікнах глибоке небо і віти берези. Кує зозуля... і сіє тишу по травах...» і так далі.)

3.     Організуючий центр твору. (Організуючим центром імпресіоністичних новел, зокрема й «Іп1:егте22о», є враження від навколишнього світу, що матеріалізуються у настрої, переживання, відчуття. Це не безсистемний набір фраз про що-небудь, все організує ритм людської думки, перебіг

 

почуттів і станів героя. Причому ліричний герой позбавлений конкрет­них рис, у тому числі й соціальних. Це вираження внутріпінього «я», саме тому великого значення набувають внутріпіні монологи, як, наприклад, у новелі «Іп1:егте220».)

4.     Особливості синтаксису. (Оскільки йдеться не про викладення конкрет­них подій, а про опис емоційного стану, що змінюється постійно, то й фраза часто уривається на півслові, піматується, містить незакінчені дум­ки, невисловлені почуття. Часто автор вживає три крапки, знак питання, які відіграють тут особливу роль — роль поетичної фігури, покликаної ві­добразити складність і неоднозначність почувань ліричного героя — лю­дини витонченої, емоційно багатої.)

5.     Культивування естетично доверпіеного. (Висока духовність ліричного ге­роя, його думок демонструють потяг до краси світу, ідеалу. Пошук вну­трішньої гармонії — один з найголовніших мотивів «Іп1:егте22о». І час­то це подається через сприйняття зовнішніх картин: «Так тихо, спокійно в зелених берегах, що хочеться сісти на човен і поплисти. А там ячмінь хилиться і тче... тче з тонких вусів зелений серпанок...» Це один з виявів краси й гармонії.)

6.     Особливий пейзаж. (Акварельний, пленерний пейзаж — особливість імпресіонізму, проте у Коцюбинського в новелах він постає ще й ліри- зованим: картина природи — стан душі у цей швидкоплинний момент (особливість імпресіонізму): «Спокійний, самотній, сідав десь на ґанку порожнього дому й дивився, як будувалась ніч. Як вона ставила легкі ко­лони, заплітала сіткою тіней, зсувала й підносила вгору непевні, тремтя­чі стіни, а коли все це зміцнялось й темніло, склепляла над ними зоряну баню...» І цей пейзаж, і багато інших — персоніфіковані, оживлені люд­ським почуттям і нетривкі, як мить самого почуття, яка швидко минає, змінюється, набираючи нових кольорів, напівтонів і відтінків.)

IV.     Імпресіонізм — вияв сили чи вади таланту Коцюбинського. (Саме імпресі­оністичні новели піднесли творчість Коцюбинського до рівня європейської культури. Відомий дослідник творчості письменника академік С. Єфремов пи­сав: «Од українського реалізму взяв він твердий певний ґрунт і прозору ясність думки; од французького натуралізму — твердий погляд на небоязке шукання потрібної йому краси всюди... Але од себе додав своєї власної найкоштовні- шої риси: оте глибоке переймання психікою героїв, вигадливість художніх об­разів, уміння передавати настрої й внутрішні переживання, ...аристократизм духа і невпинне простування до світла, до краси, до ідеалу...».)

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 10 клас | Добавил: 00dima (04 Май 2017) | Просмотров: 53 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017