Вторник, 22 Август 2017, 11:22
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 10 клас Добавить сочинение

Особливості стилю ранньої поезії П. Тичини

I.      Збірка, написана ніби на одному подихові. (Збірка «Сонячні кларнети» вра­жає, надає наснаги, відтворює захоплення світом, його гармонією.)

II.     Особливості стилю П. Тичини. (Вірші раннього Тичини дуже емоційні, під­несено схвильовані й оптимістичні.)

1.    Пейзажні мініатюри. (Замилування природою, її багатобарвністю, гармо­

нійністю характерне для пейзажних віршів. Картини природи постають через переживання ліричного героя, який вслухається у звуки життя, ми­лується світом. Такими є вірші «Гаї шумлять», «Арфами, арфами...», «Сві­тає» та інші. Дуже точно про це сказано у вірші «Блакить мою душу обві­яла»: «Душа причастилася кротості трав — Добридень я світу сказав!»)

2.    Ліричний герой. (Вірші Тичини мають особливу енергетику, внутрішній

світ ліричного героя відкритий навстіж сонцю, радості, мінливості сві­ту гаїв і полів, світанків і ночей. («Молодий я, молодий», «Там тополі у полі».) Герой — оптиміст, який чекає тільки радості, дива.)

3.    Стилістичні прийоми і поетичні засоби. (Поет використовує поєднання слухового і зорового образів, підкреслюючи думку про єдність людини і природи. Він широко вживає як паралелізм, характерний для фолькло­ру, так і суто літературні прийоми: порівняння («неба край — як золото», «горить-тремтить ріка, як музика»), персоніфікації («мріє гай над річ­кою», дзвін «думки пряде») тощо. Рухливість і мінливість природи поет передає багатоманіттям дієслів: шумлять, біжать, гуде, пряде, мріє.

Ви знаєте, як липа шелестить

У місячні весняні ночі?

Велику роль відіграє звукопис.)

4.     Звукопис у ранній поезії Тичини. (Емоційна співзвучність світові приро­ди народжує рядки, у яких поєднано зорові образи зі слуховими. Остан­ні створюються з допомогою мистецьки дібраних асонансів і алітерації. У рядках

Ви знаєте, як липа шелестить У місячні весняні ночі? —

алітерація на приголосні «п», «т», що чергуються з шиплячими «ч», «ш» та свистячими «з», «с» передає шелест листя серед тихих, приглушених звуків ночі. І далі ніби саме дихання: «Кохана спить, кохана спить...» Це зроблено не штучно, тому звучить природно, бо йде від серця і таланту, чутливості до світу. Звукопис робить вірші Тичини музикальними.)

5.     Тематика віршів. (Темою віршів є різноманітність життя: природа і люди­на, радість життя, сила кохання, сум через швидкоплинність краси і са­мого людського життя, філософські роздуми, краса світу, любов до мате­рі, до рідної землі.)

III.     Значення поезії П. Тичини. (Поезія П. Тичини була свіжим подихом, новою дорогою завдяки звукопису й модерністській образності, які дозволяли глиб­ше пізнавати світ. Дуже влучно сказав про неповторність поезії П. Тичини відомий поет діаспори Євген Маланюк: Тичина зродився «з хвиль золото-си­ніх космічних вібрацій, метеором огнистим ударив в дніпровські степи», але зломлений системою, не зміг розкритися як поет до кінця.)

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 10 клас | Добавил: 00dima (04 Май 2017) | Просмотров: 32 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017