Среда, 13 Декабрь 2017, 22:29
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 71
Гостей: 71
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 10 клас Добавить сочинение

Образ Петербурга у романі Ф. Достоєвського «Злочин і кара»

Ми звикли, що в літературних творах важливими образами є образи голо­вних або другорядних персонажів, тобто людей, що діють у творі. Через пер­сонажів розкриваються основні проблеми літературного твору, вони втілюють суспільні типи або є неординарними особистостями, другорядні персонажі ство­рюють соціальне тло, на якому розвивається дія твору тощо. Але роман Ф. До­стоєвського «Злочин і кара» є по-справжньому унікальним явищем у російській та світовій літературі. Важливим образом у цьому романі є образ Петербурга — міста, у якому відбуваються події.

Уважний читач мав змогу помітити, що образ Петербурга так чи інакше з’являється в багатьох творах російської літератури. Згадаємо пушкінську поему «Мідний вершник», у якому місто Петербург фактично є окремим персонажем. Без Петербурга не було б і відомих нам гоголівських «Петербурзьких повістей».

Чим же приваблює письменників це місто? Чому саме воно допомагає їм розкрити теми та ідеї творів? Які саме теми та ідеї розкриваються через образ Петербурга?

Як виникає нове місто? На певному місці починають селитися люди, селище розбудовується, збільшується... Але не так було з Петербургом. Він відомий нам як «рукотворне» місто, збудоване на болотах за наказом Петра І. Під час його будівництва від хвороб, яким сприяв клімат, та від тяжкої праці померло багато людей, фактично це місто на кістках. Прямі вулиці, створені штучно, величні та холодні будівлі... Все це не залишає життєвого простору для існування простій людині. Тому гинуть у Петербурзі герої «Мідного вершника» Пушкіна, «Шине­лі» Гоголя. Це місто з власною, жорстокою та химерною, душею... Місто-фан- том... Місто-монстр...

У романі «Злочин і кара» реалії Петербурга відтворено з топографічною точ­ністю, проте часто вони набувають символічного значення, стаючи не тільки тлом дії, а й частиною її. У романі ми бачимо інший Петербург (не ті величні холодні споруди) — місто відкриває своє жахливе дно, місце існування морально мертвих та спустошених людей. Вони стали такими не тільки через власні вади, але й тому, що місто-фантом, місто-монстр зробило їх такими.

Квартали, чорні під’їзди, двори та підвали населені людьми, у житті яких панує безвихідність, місто «по вінцю» повне жорстокості, несправедливості, не­здорової моралі.

Зображуючи Петербург, Ф. Достоєвський навмисно символізує це місто. Символічного значення набувають площі, сходи будинків (які обов’язково ве­дуть униз: униз, на саме дно життя, у перспективі — у пекло). Важливою є коло­ристична символіка у зображенні міста — жовті хворобливі кольори відтворюють внутрішній стан героїв, їхню моральну недугу, неврівноваженість, напружені внутрішні конфлікти.

я думаю, для розуміння художнього твору важливо вміти знаходити прихо­вані, але значущі образи, вміти розрізняти так звані «декорації» реалістичної дії та символічно навантажені місця дії. Саме таким містом-символом постає Пе­тербург у романі «Злочин і кара». Аналіз значення цього образу допомагає нам краще зрозуміти глибокий зміст цього роману.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 10 клас | Добавил: 00dima (04 Май 2017) | Просмотров: 121 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017