Воскресенье, 04 Декабрь 2016, 16:17
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Loading
Меню сайта
Предметы

 

Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 83
Гостей: 83
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Філософська проза Джеймса Джойса

I.      Дж. Джойс — продовжувач традиції філософської оповіді. (Як класик світової літератури Джойс утвердився лише наприкінці XX століття, але нині його ім’я серед відомих письменників-провидців, як Еомер, Свіфт, Дайте, Шекспір, Ґете та інші. Своїм учителем вважали Джойса такі письменники, як Е. Хе- мінгуей, У. Фолкнер, Р. Музіль, Дж. Варт, Дж. Еарднер, Е. Трасе, Е. Марксе, А. Камю, Ж. П. Сартр.)

II.     Дж. Джойс — один із засновників європейського модернізму. (Для розуміння методу Джойса найважливішою постає проблема модернізму, який пов’язаний у творчості Джойса з експериментом щодо міфу, різними проявами реальності та способами зображення внутрішнього світу людини.)

1.     Початок творчості. Реалістичні джерела. (Ірландець Джеймс Августін Алої- зіус Джойс народився 2 лютого 1882 року в передмісті Дубліна Ретгарі, але майже все життя провів далеко від батьківщини і помер у Цюриху 13 січня 1941 року. Освіту здобув у Ієзуїтських коледжах Клонгоуез та Бельведер, де вивчав давні й древні мови, риторику, піїтику, філософію, богослов’я. Від кар’єри священика відмовився, так само, як і від занять медициною. Вступ до літератури відбувся 1907 року збіркою віршів «Камерна музика». Проте ця подія залишилася непоміченою в літературному світі, а рукопис незавер­шеного першого роману «Стівен-герой» письменник використав для напи­сання «Портрета митця замолоду» (1916). Джойс зазвичай довго працював над своїми творами, отож не відразу їх публікував. Так оповідання для збір­ки «Дублінці» були написані протягом 1904—1905 років, але їх публікація відбулася майже через десять років. Про них дослідники творчості Джой­са говорять як про реалістичні і стверджують, що саме реалістичні джерела були в усій творчості письменника, хоч його естетика й зазнала трансфор­мації у період творчої зрілості. Вважають, що завершує учнівський період оповідання «Мертві», а першою зрілою книгою називають збірку «Дублін­ці» (1914). Сюди ж відносять «Портрет митця замолоду», бо роман було роз­почато 1904 року в Дубліні, хоч і видано його було аж 1914 року.)

2.     Найяскравіша новація Джойса — «потік свідомості». (Ця новація пов’язана з романом «Улісс», надрукованим 1922 року, та «Поминки за Фіннеганом», над яким автор працював довгі сімнадцять років. 1939 року цей твір, на­званий діалогом генія зі своєю країною, був завершений. Для Джойса мало було створити епічно повну й історично вірогідну картину світу, що розпа­дався, письменник конче прагнув зібрати ту картину з численних картин індивідуального стану окремої особистості, особистісних оцінок, аби ви­світлити ілюзії доби та й власні помилки під променем жорстокого раціо­налізму. Початком і кінцем цієї картини світу була Ірландія. Крім того, в названих творах відбилося захоплення Джойса східними вченнями та його власні роздуми щодо норм християнської моралі та мучеництва, з одного боку, й етики прагматизму, з іншого. За підґрунтя свого естетичного ме­тоду Джойс узяв три принципи: автобіографізм, відсторонення й модаль­ність, завдяки чому й досягнуто цілісність та динамічність усіх чотирьох частин твору.)

3.     Витоки нового мистецтва в античності. (Енциклопедизм Джойса, як і його діалектика ґрунтувалися на традиціях античної культури. Письменник сприйняв ідею Арістотеля щодо спорідненості між філософом і літерато­ром, яка полягає в тому, що обидва живуть «відчуттям подиву, властивим дітям». Так Джойс виробляє власну концепцію цілісності світу. І книги письменника дуже цікаво вибудовані у відносинах між собою: оповіда­ння — книга оповідань — ліричний роман — травестійний епос — роман- міф. «Портрет митця замолоду» і «Улісс» об’єднані центральною постат­тю Стівена Дедала, створюючи дилогію, а коли з’явився твір «Поминки за Фіннеганом», то вже можна було говорити про тетралогію, у центрі якої митець і його країна. «Дублінці» й слугували зачином до одіссеї Стівена — героя та митця. Так було переосмислено античний міф.)

III.     Естетична еволюція Джойса — шлях до філософського осмислення істо­рії людства через мистецтво. (Кожен новий твір Джойса відображав поетап­ний процес еволюції авторського методу. Від ліричної мініатюри «Джакомо Джойс» (1914) до автобіографічного роману «Портрет митця замолоду» та ро­ману «Улісс» спостерігаємо інтенсивний модерністський пошук задля того.

щоб віднайти максимально гармонійну форму для осмислення історичних шляхів людства через мистецтво. І в центрі всіх пошуків — Ірландія, батьків­щина, що виступала організуючим і об’єднуючим началом для будь-якого піз­нання, для формування картини світу.)

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (17 Май 2016) | Просмотров: 39 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2016