Среда, 07 Декабрь 2016, 10:41
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Loading
Меню сайта
Предметы

 

Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 42
Гостей: 42
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Сучасний кінематограф і жипя: хто на кого впливас?

Кіноіндустрія посіла важливе місце серед сучасних видів мистецтва й зараз вже важко уявити наше життя без фільмів. Фільми бувають найрізноманітніші за жанром, проте основних, найпопулярніших жанрів не так вже й багато. За кіне­матографом стежить пильна армія кінокритиків, але не тільки: існують також фі­лософи кіно, відповідні дослідження проводять психологи та соціологи.

Багато років поспіль я був упевнений, що кіно відображає дійсність. Отак просто і ясно: якщо не йдеться про фантастику, то фільм знімають про ті яви­ща і події, які відбуваються в сучасному житті, серед нас. Але що далі, то більше я починаю сумніватися у цій очевидній на перший погляд гіпотезі. Сумніви мої ґрунтуються ось на чому... Більшість сучасних стрічок — або бойовики, або коме­дії, або серіали. Я дуже цікавлюсь авторським і фестивальним кіно, але ж і попу­лярних фільмів сучасному глядачеві не уникнути. Так от, спостерігаючи за цими «звичайними» фільмами, я іноді просто дивом дивуюся. Ці стрічки насправді ма­ють дуже далекі від реального життя! І дедалі частіше я доходжу висновку, що це не життя впливає на кіно, а певною мірою навпаки: поведінка, реальність нашого спілкування формується за моделями кіномистецтва, яке, на жаль, дуже рідко за­слуговує на те, щоб його називали мистецтвом.

От, наприклад, бойовики і так звані екшени, які неймовірно популярні серед молоді і не тільки. Хіба вони відповідають реальності. На превелике щастя, поки що ні! Звичайні люди не носять зброї і вирішують конфлікти цивілізовано, ніх­то не вважає за норму помститися ворогові чи конкурентові за допомогою сили... Але мені іноді здається, що ці страшні часи вже не за горами. Бо люди, особливо підлітки і діти, дивлячись такі фільми, копіюють моделі поведінки головних геро­їв або просто тих персонажів, які їм запам’яталися. І ніхто не замислюється, що дії головних героїв (справжніх героїв!) більшості подібних кінострічок не відповідають не тільки моральним нормам цивілізованої людини, а й взагалі суперечать карно­му кодексу! І іноді я жахаюся, замислюючись над тим, яке «повідомлення» несуть подібні «мистецькі об’єкти»: люди, що вбивають, крадуть, виявляють немотивова­ну агресію, зображуються там як однозначно позитивні герої! Але все навіть склад­ніше. У сучасних стрічках є одна риса, яка взагалі-то притаманна творам низького рівня, тобто є одним із критерієв розрізнення справжнього мистецтва і «популярно­го», масового неякісного художнього продукту, а саме — схематичність персонажів. Якщо герой добрий за сценарієм — він стовідсотково добрий, а злодій — просто втілення світового зла. Така схематичність виправдана тільки в одному жанрі — в казках, бо діти не здатні до складного аналізу і контрастне розрізнення допомагає їхньому розвитку й не ускладнює сприйняття. Коли ж йдеться про фільми не для дітей, такий контраст називається одним словом — примітивність. Згадуючи про класичну літературу, я близько доби думав і не згадав жодного персонажа світо­вої класиїси, який був би на сто відсотків добрим або на сто відсотків лихим! Май­стерність митця в тому й полягає, щоб відобразити усю складність людської душі: найбільтттий лиходій у справді мистецькому творі все одно матиме якісь позитивні риси, а супергерой у класичній літературі просто неможливий — усім нам властиві вади, сумніви, вагання і помилки, не існує святих людей! Утім, у фільмах цією оче­видною реальністю часто нехтують, і це формує хибну і неправильну думісу: варто лише проголосити себе добрим героєм — і ти вже від початку до кінця добрий, і тобі можна все: застосовувати силу, агресію, діяти попри всі принципи.

Утім викривлення реальності властиві не тітьки бойовикам, а й таким «світ­лим» жанрам, як романтична комедія чи серіал. Не можна так оцінювати всі по­дібні стрічки, але більшість серіалів, так званих «мильних опер», зображує про­сто ненормальні, протиприродні ситуації й такі гіпертрофовані пристрасті, що якби герої існували поміж нас, їм би порадили скористатися послугами психоло­га. Проте серіали чомусь припадають до душі деяким людям, і засвоєні на екрані моделі поведінки одразу проектуються на приватне життя, яке перетворюється на «санта-барбару».

Насправді мистецтво за всіх часів впливало на життя — цей зв’язок не може бути спрямованим тільки в один бік. Але є певні межі, принаймні, вони мають бути. Зараз, як мені здається, кіноіндустрія має настільки великий вплив на пе­ресічного глядача, що буквально підкорює його поведінку та моральні принципи власним законам. І навчає масове кіно явно не найкращих якостей. Ясна річ, не все так погано, але справжні шедеври кіномистецтва зараз неможливо побачити серед масових фільмів, тому варто звернутися до інших напрямів кіно, а також уважніше стежити за тим, чого конкретно вас «вчать» кінофільми.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (17 Май 2016) | Просмотров: 46 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2016