Пятница, 09 Декабрь 2016, 05:49
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Loading
Меню сайта
Предметы

 

Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 10
Гостей: 10
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Кожен фініш - це, по суті, старт

Кожна людина повинна ставити перед собою цілі. Вони мають бути великими, але важливо, щоб ці великі цілі були розділені на маленькі кроки, що, немов схо­динки, ведуть до мети. Лише тоді кожен фініш буде стартом до наступної перемоги.

Прикладом постійної боротьби, маленьких та великих перемог може бути життя видатної української письменниці Лесі Українки. Ця тендітна, виснажена хворобою жінка постійно боролася зі страшним болем, із важкими обставинами життя — і здобувала перемогу. Вона не плакала, не скаржилася на долю, а мужньо йшла вперед, крок за кроком долаючи перешкоди.

Звичайно, такі особистості, як Леся Українка, можуть бути прикладом для всіх. Але мені хочеться розповісти про людей, які завжди поряд з нами, для яких кожен фініш є справжнім стартом у майбутнє. Це наші вчителі. Вони вміють по­єднувати любов до своєї справи з любов’ю до учнів, щодня творять розумну і добру людину, навчають дитину жити, думати, розуміти життя. Діти виростають, ідуть своїм шляхом, але біль розлуки вгамовують нові учні, і знову фініш виявля­ється стартом нових перемог.

Кожен із нас повинен пам’ятати, що фініш у справах має бути поштовхом до звершень. Лише за таких умов наше життя буде яскравим, сповненим радості пі­знання і перемог.

IV.     ВИХОВАННЯ

1.  Г. Сковорода, «Алфавіт, або Буквар світу», «Байки Харківські». Не тільки у цих творах автор висловлює свої погляди на виховання, навчання тощо, зазнача­ючи, що саме слід виховувати в дитині та й у собі. А у трактаті «Вдячний Еродій» Сковорода писав: «Усяка справа має успіх, коли природа сприяє». Отже, не слід противитися природним здібностям дитини, але слід саме їх розвивати. А у бай­ках та ліриці поет і філософ у різних формах показує, якою слід чи не слід бути людині.

2.  Т. Шевченко, «І мертвим, і живим, і ненарожденним землякам моїм...» У цьому посланні поет подає свою модель виховання молодої людини й заповідає: «І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь». У поемах «Катерина», «Наймичка», «Лілея» та інших поет прямо радить: «Кохайтеся, чорноброві, та не з москалями», «А хто дочок має, нехай научає», маючи на увазі моральні закони суспільства.

3.  Марко Вовчок, «Інститутка». У повісті подано яскравий портрет панночки, якій не допомогло стати вихованою людиною навіть і недешеве навчання в ін­ституті шляхетних дівчат: вона не тільки поводилася жорстоко з кріпаками, але й з рідною бабусею, яка так багато зробила для неї, яка так любила її, що дозво­ляла їй усе.

4. Леся Українка. У численних поезіях розповіла про те, як людина має вихо­вувати себе сама, долаючи біль, неміч, розпач. Найяскравішим з огляду на тему виховання є вірш «Сопіга 8рет зрего», який для багатьох став натхненням: «Так!

я буду крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні, без надії таки сподіватись. Буду жити! Геть думи сумні!»

5.  М Коцюбинський, «Тіні забутих предків». Повість змальовує звичаї гуцулів, їхній спосіб життя від самого дитинства, показуючи, як відбувалося народне вихо­вання — у праці. Вони змалку привчали дітей посильно працювати, розуміти світ людей і природи через працю.

6.  У. Самчук. У романі «Марія» зображено, як батьки мучаться через погано­го сина Максима й переживають за інших дітей. Тож у одній родині діти можуть бути різними, хоч наче й здобули однакове виховання. Може, тому що різні об­ставини життя довершували сімейне виховання.

7.  О. Гончар, «Собор». Однією з проблем роману є стосунки батьків і дітей. Так ми бачимо Володьку Лободу, який, не вагаючись, віддає батька до інтернату для літніх людей, не бажаючи опікуватись старим Ізотом, хоч і користується його добрим іменем та авторитетом. Такі його уявлення про виховання, і він перекона­ний, що так і треба. Так він ставиться і до батьківщини, як до батька.

8.  О. Коломієць, «Дикий Ангел». Ця п’єса присвячена проблемі виховання, зокрема виховання працею, ставленням до своїх обов’язків, до грошей. Пла- тон Микитович Ангел був переконаний, що тільки праця забезпечить його ді­тям пристойне життя, тільки праця є запорукою добробуту як людини, так і сус­пільства. Для когось це дико, але саме позиція Ангела виявляється правильною: його діти виросли працелюбними і спираються лише на себе, а не благають до­помоги батьків.

9.  В. Симоненко. Його вірші самі по собі виховують. «Ти знаєш, що ти люди­на?» — запитує несподівано поет у читача й змушує кожного замислитися про міру людської гідності в ньому. А у вірші «Лебеді материнства» відбилися тради­ційні уявлення про народне виховання, про шанобливе ставлення до матері та до батьківщини. Сам вірш виховує: «...та не можна рідну матір вибирати», «вибрати не можна тільки Батьківщину».

10.  Л. Костенко. Тема виховання відобразилася в романі «Маруся Чурай», адже там на прикладі двох сімей Чураїв та Бобренків показано дві системи виховання. Якщо для Бобренчихи головним було накопичення матеріальних благ, то для Чу­раїв головним було виховання честі, порядності, гідності, вміння кохати й бути відданим як людині, так і Батьківщині.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (17 Май 2016) | Просмотров: 142 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2016