Среда, 07 Декабрь 2016, 10:40
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Loading
Меню сайта
Предметы

 

Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 42
Гостей: 42
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Метафоричне змалювання фашизму в новелі Томаса Манна «Маріо і чарівник»

Новела німецького письменника Томаса Манна «Маріо і чарівник» була ство­рена 1929 р. Це був той тривожний час, коли фашизм переміг в Італії і рвався до влади в Німеччині. Твір написано на італійському матеріалі, але зміст його безпо­середньо стосувався і тогочасної німецької дійсності, звучав гострим застережен­ням не тільки німцям, а й усьому людству.

Дія новели відбувається у курортному містечку Торре де Венере. Зовні тут усе сприяло відпочинку. Не було лише одного — відчуття душевного комфорту у від­почивальників. «Злість, роздратування, напруження... висіли в повітрі». Стосун­кам між людьми «бракувало щирості й невимушеності». Причина такої задуш­ливої атмосфери полягала в суто політичних амбіціях хазяїв курорту — італійців, пов’язаних з ідеєю винятковості їхньої нації. «Італійці легко ображалися, надто любили демонструвати власну гідність» перед курортниками-іноземцями.

Наприкінці сезону по всьому місту були вивішені афіші, що сповіщали про виступ кавальєре Чіполли, — мандрівного віртуоза, майстра розважати публіку, заклинача, ілюзіоніста і штукаря. Люди прийшли розважитися. Проте кавальєре Чіполла, що видавав себе за циркового фокусника, перетворював свої атракціо­ни на злі знущання з глядачів, роблячи з них посміховиська, слухняних ляльок! Він мав неабияку самовпевненість і почуття власної гідності, ставлячи себе знач­но вище натовпу людей.

Це був «чоловік непевного віку, але, безперечно, не молодий, з різко окресле­ними колючими очима, змарнілим обличчям, міцно стуленим зморшкуватим ро­том, підфарбованими в чорний колір вусиками». Під рукою в чарівника було щось дивне й недоречне — нагайка зі срібним руків’ям у формі пазура. Артист «був одягнений в елегантний, але химерний вечірній костюм». Усім своїм виглядом Чі­полла відповідав типу шарлатана, ярмаркового блазня XVIII ст. То виходить, що людство за два століття мало змінилося? Досить було красномовного оголошення, щоб запаморочити голови відпочивальникам — на виступ «зібралося ціле Торре». Досить було нацистам проголосити гучні гасла — і молодь, не вагаючись, довірли­во пішла за Муссоліні й Еітлером.

 

«Мистецтво» Чіполли споріднене з фашизмом. Витівки гіпнотизера, що їх де­монстрував зловісний горбань на італійському курорті, — точний відповідник усі­єї діяльності фашистів у європейському масштабі: зневага до людської особис­тості, бажання насміятися, принизити, знищити. «Чіполла вже з перших своїх номерів практично не приховував справжньої суті свого мистецтва, а друге від­ділення програми було відверто присвячене тільки спеціальним вправам, демон­страції знеособлення людини й підкорення її чужій волі, хоч він і далі прикривав­ся своїм красномовством».

Томас Манн майстерно передає психологічний стан аудиторії, яка прийшла подивитися на це сумнівне видовище. Здавалося, що всі люди вмить стали одним цілим, яке протистоїть зловісному чарівникові, але протистоїть подумки, не ви­являючи при цьому відкритого протесту. Потворна постать у сюртуку справляла моторошне, огидне враження, проте дивним чином тримала всіх під контролем, у своїй владі. При всій сумнівності побаченого, при всьому безглуздому й жор­стокому приниженні людської гідності автор, проте, говорить, що «цей самовпев- нений каліка виявився найсильнішим гіпнотизером» з усіх, яких йому будь-коли доводилося бачити. Так майстерно за допомогою гіпнозу оволодіти думками й життям великої кількості людей міг тільки талановитий чарівник.

Пізніше в одній зі своїх статей Т. Манн сказав про Гітлера: «Тип приборкувача звірів, озброєного бичем і револьвером, тип гіпнотизера мас...» Ця характеристика фюрера повністю збігається з художнім образом «чарівника» Чіполли.

Красномовним є той факт, що лідер італійських нацистів Муссоліні відразу ж вніс новелу Томаса Манна «Маріо і чарівник» до списку заборонених творів, бо в ній митець, яскраво змалювавши справжнє обличчя фашизму, гнівно засудив будь-які прояви антилюдяності, намагання знеособити людську особистість.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (20 Ноябрь 2016) | Просмотров: 14 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2016