Вторник, 26 Сентябрь 2017, 04:06
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 4
Гостей: 4
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Проблема мистецтва у новелі Т. Манна «Смерть у Венеції»

Важливим художнім відкриттям Томаса Манна було застосування прийому суміщення, поєднання двох об’єктивних кіл розвитку, які, здається, ніколи не зійдуться. Саме так він зобразив перипетії душевних переживань Густава Ашен- баха, героя новели «Смерть у Венеції».

Ашенбах — письменник. Але чи тільки його професійною діяльністю зу­мовлена увага до проблеми мистецтва? На перший погляд, проблеми мистец­

 

тва — це суть життя головного героя і предмет його постійних роздумів. Відтак ми читаємо: «Щоб художній твір мав вплив на читачів, має існувати таємна спо­рідненість між особистою долею автора і долею його покоління». Апіенбаху це вдалося, і читачі були вдячні йому за те, що впізнавали себе у його творах, чер­пали наснагу в його образах. Але разом з тим через внутріпіні переживання цьо­го героя Т. Манн показує значення мистецтва не липіе для митця. Чи потрібне мистецтво кожному з нас? Навіщо? Ці думки свого часу мучили Ашенбаха, який молодим «прагнув вразити зелене юнацтво цинічними міркуваннями про сум­нівну сутність мистецтва». Але з часом у його манері з’явилося щось офіційно- виховне, взірцево-бездоганне, і це допіру влапітовувало його, вселяло почуття гідності, проте життя внесло свої корективи, коли він побачив красу польсько­го хлопчика Тадзіо. І тоді виявилося, що всі міркування не варті багатства по­чуттів, покликаних до життя красою. Тоді згадалися йому повчання Сократа про те, що тільки краса божественна і разом з тим зрима, тому вона шлях чуттєвого до духу, шлях митця... «поет не може бути ні гідним, ні мудрим, бо він усім по­ступається заради почуттів». І далі: «Майстерний стиль — обман і блазенство, слава — дурниця, довіра, яку дарує юрба — нісенітниця, а виховання молоді через мистецтво — зухвала і шкідлива химера...» Може, саме задля цих думок і показано епізод виступу маленької групи мандрівних акторів, коли гітарист, що мав шалений успіх, був (чи здавався?) то зухвало погордливим, то приниженим, коли збирав гроші. На сцені гітарист розшаркувався, смішив публіку, але як тільки трупа вийшла за ворота, «скинув з себе маску комічного невдахи, пруж­но виструнчився, показав язика гостям на терасі і наче розчинився у темряві». Отож перед нами ніби дві позиції ставлення до мистецтва. Але насправді це дві сторони однієї проблеми — проблеми мистецтва у житті людини і суспільства. Т. Манн розв’язує її без повчань і готових висновків, читач має сам дійти ви­сновків, чим є мистецтво у його житті, чому саме у Венеції, де Ашенбах зробив своє відкриття щодо мистецтва, він помирає.

Розглядаючи проблему мистецтва у новелі «Смерть у Венеції», слід згадати, що вона типова для багатьох творів Т. Манна, зокрема й для «Доктора Фаустуса». І спільною рисою розв’язання цієї проблеми є погляд на особистість митця. Що є головним — служіння мистецтву чи творчому честолюбству? А трагедія митця, на думку письменника, часто полягає в тому, що він не розуміє, як Ашенбах, як Леверкюн, що лише покликаний до творчості, але не народжений для мистецтва й творчості. Можливо, саме яскраві емоційні переживання Ашенбаха у Венеції й переконали його в істині, змусили подивитися на себе з іншого боку.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (02 Май 2017) | Просмотров: 34 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017