Среда, 23 Август 2017, 06:26
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Художні особливості роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита»

За формою роман «Майстер і Маргарита» «роман у романі», однак не так усе просто. Твір являє собою переплетення кількох часових шарів, кількох реаль­ностей. Зазвичай, аби вповні зрозуміти роман, треба володіти знаннями з галузі мистецтва, бути втаємниченим у символіку кольорів, предметів, образів. Крім того, роман звернений до високоосвічених людей, знайомих з релігією, з істо­рією єретичницьких рухів, німецькою філософією і ще багато з чим. Пересічно­му читачеві слід пам’ятати принаймні про головні застави християнської віри. Адже історія Понтія Пілата й Єшуа подається з кількох точок зору. Так у дру-

 

тому розділі цю історію розповідає «атеїстам» Берліозу й Бездомному Воланд. А події страти Єшуа Бездомний побачив уві сні під час перебування в божевіль­ні. У дев’ятнадцятому розділі уривок з роману цитує Азазелло для Маргарити, аби та повірила йому. І так далі. Цікаво, що головний герой з’являється не від самого початку в романі, а лише у тринадцятому розділі («Явление героя»). До­слідники вважають це ще одною з численних загадок роману. Через образ Май­стра автор подає автобіографічні події, свою долю. Доля Майстра відображена у долі його героя Єшуа. Так ряд відображень створюють картину перспективи, яка йде у далечінь історичного часу, у вічність. І це тільки деякі особливості компо­зиції, які поєднані цілою низкою несподіваних прийомів. Головним із прийомів можна назвати парадокс. Це улюблений прийом мистецтва, проте Булгаков ви­користовує його по-своєму. Його парадокс не є засобом демонстрації інтелек­туальних можливостей, а засобом викриття «ненормального», до якого всі зви­кли так, що не помічають тієї ненормальності. Таким є, зокрема, епізод спроби проникнення Коров’єва й Бегемота до ресторану Грибоєдова. Хіба посвідчення визначає, хто є письменником, а хто не є? Але це не розтлумачили дівчині на контролі, яка впевнена у великій ролі шматочка картона. Та й інші дивні пере­творення видаються не такими вже дивними. З сарказмом сатирика Булгаков розповідає історію про громадянина, який шляхом шахрайства обмінює свою квартиру на більшу. Майстерно використовує Булгаков і гротеск, аби показати безглуздість того що діється. Ось усі працівники серйозної установи раптом по­чинають співати під час робочого дня «Славне море священний Байкал», спону­кані колишнім регентом. Але це всього наслідок, майже завершення безглуздя, яке відбувалося без участі нечистої сили — організації численних гуртків за міс­цем роботи. Або славнозвісний епізод з «керівним» костюмом. Життя сповнене див, які ніхто вже й не помічає, — ось що найбільш дивне.

Важливим прийомом зображення і поєднання різних світів роману (світ Мо­скви 30-х років XX століття, світ Єршалаїма І століття нашої ери й світ вічнос­ті) є прийом двійництва. Наслідуючи традицію Достоєвського, Булгаков створює свою систему відображень, варіантів долі: Майстер та Єшуа, Алоїзій та Іуда, Бер- ліоз і Майгель, Іван Бездомний і Левій Матвей, Наташа і Гелла. Один з дослід­ників — В. Єоколов — вказує на існування близько восьми тріад: Понтій Пілат — Воланд — Єтравінський; Крисобой — Азазелло — Арчибальд Арчибальдович; пес Банга — кіт Бегемот — пес Тузбубен тощо. Цікаво інтерпретується цей прийом і на предметах. Вочевидь паралельні ніж, украдений Левієм Матвеєм, та ніж у руках продавця у торгсині, де бешкетують саме Коров’єв і Бегемот. Так само є певна па­ралель між джаз-оркестром у Грибоєдові та на балу у Волана, не кажучи вже про грозу в Москві та Єршалаїмі. У цьому полягає специфіка системи образів роману.

Аналізуючи художні прийоми роману М. Булгакова «Майстер і Маргарита», слід зазначити, що читання твору вимагає не тільки багатьох знань, але й зусиль думки, дослідницької роботи кожного читача. Розуміння художнього світу ро­ману надає ключ до ідейного змісту твору, до розуміння художніх достоїнств і значення роману для пізнання світу.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (02 Май 2017) | Просмотров: 34 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017