Суббота, 21 Октябрь 2017, 17:35
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 33
Гостей: 33
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Синтез фольклору з поетикою модернізму в поезії Федеріко Гарсіа Лорки

Початок творчості Федеріко Гарсіа Лорки був пов’язаний з традицією іс­панського фольклору. Саме в його поезії зазвучали ритми іспанських провінцій, циганського романсу, неповторні звукові образи його батьківщини в тісному зв’язку з літературною традицією його сучасності. Спочатку поезія Лорки іміту­вала жанри пісень і народних ритмів через сприйняття, зумовлене символізмом. Від жанру, що розвивав традиції музики фламенко, народних романсеро, балад і пісень (типу «Балладілья про три ріки», «Балада морської води») Лорка прий­шов до метидативної образності «Дивана тамарита» та нового розуміння народ­них коренів у поезії («Пісня по-галісійськи»). І на всьому лежить печать симво­лізму. Найчастіше зустрічаємо образи-символи місяця, гітари. Усе у віршах ніби проникнуте гітарними ритмами його батьківщини та залите тьмяним місячним світлом, що оповиває серпанком загадковості кожну картину. І це не тільки у баладі «Про царівну Місяцівну»:

Прийшла в кузню Місяцівна в серпанковім покривалі, хлопчик дивиться на неї — краса очі пориває.

Цей вірш сюжетний, як балада, але разом із тим ліричний, як пісня. Вірші Лорки легко впізнати за ритмами, що ніби передають крик уболеної душі. Гітар­ний акорд ніби розриває тишу:

Як заридала моя гітара — розбилась досвіту кришталева чара.

враження підтримує майстерний звукопис, алітерації на р—д створюють звуковий образ гітарного звучання. Асонанси на низькі звуки дають розумін­ня «глибинного співу» — канте хондо. Колись Федеріко Гарсіа Лорка писав: «Я люблю людський голос. Самотній людський голос, змучений любов’ю і під­несений над гибельною землею. Голос має вивільнитися із гармонії світу і хору природи заради своєї самотньої ноти». Цей самотній голос чути у кожному ві- рпіі. Інколи він розповідає про історію кохання або смерті. Втім це завжди по­ряд. Інколи, як у «Романсі про чорну печаль», — це картинка, образок, півид- коплинне враження, але й тут — ціла історія людського почуття і страждання. Чому сумує Соледад Монтойя? Тому що бачить «трави чорної печалі» внутріпі- нім зором. Що ж зробило їх такими? Може, розчарування, може, спогади, може, довге-довге чекання, що отруїло її дні. А над усім цим «Вверху обновленньїй месяц увенчан тьіквенньїм цветом» і повільно приходить світанок. Вірпіі Лорки містять і символи-кольори. Чорний — колір смутку, ночі, смерті. Червоний — колір кохання і квітів. А місяць, мабуть, наймінливіший — від срібного до гар­бузового. І ці кольори принаймні впізнаються за всією фольклорною традицією Іспанії. А от у вірпіі «Сомнамбулічний романс» зеленим названо вітер, що ро­бить зеленим усе — вітрильник, море, волосся загадкової красуні і навіть... мі­сячне сяйво.

Федеріко Гарсіа Лорка — витончений лірик, що, засвоївши образи й ритми рідної Іспанії, збагатив вірші американською та європейською поетичною тра­дицією, кубинськими музикальними жанрами, а також східними формами каси- дів та газелей. Разом із тим поетичні шукання привели поета до символістської образності, збагативши його поезію можливостями модерністського світобачен­ня. Усе це й дає можливість говорити про синтез фольклору з поетикою модер­нізму у творчості Федеріко Гарсіа Лорки.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (02 Май 2017) | Просмотров: 22 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017