Понедельник, 21 Август 2017, 15:50
Приветствую Вас Гость | RSS

ВСЕ СОЧИНЕНИЯ

Меню сайта

 

Предметы
Форма входа
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0


Сочинения

Главная » Сочинения » Українська мова та література » 11 клас Добавить сочинение

Б. Брехт про моральну відповідальність вчених за наслідки наукових досліджень (за драмою «Жипя Галілея»)

П’єсу «Життя Еалілея» Брехт написав 1939 року, але надрукована вона була 1943 року у США. Проте бомба, скинута на Хіросіму, змусила автора перероби­ти п’єсу, аби осмислити уроки сучасності. Отож вона була відлунням надто ре­альних і трагічних для людства подій, сучасних Брехтові. Якою ж була її тема?

Еоловна тема — показ життя вченого. Та провідною проблемою була думка про відповідальність ученого за наслідки наукових досліджень. Драматург по­
казав, що розвиток науки — це нерщко процес накопичення вщчужених від людини знань. Процес накопичення культури у творчих особистостях, на дум­ку автора, перервався у кінці доби Ренесансу, коли «наука пішла з майданів у тишу кабінетів». Образ Галілея втілює саме цей поворотний пункт в історії на­уки. Його трагічна доля демонструє, як тиск влади, церкви, грошовитих мож­новладців руйнує не лише особистість вченого, а й живий процес удосконален­ня усього людства. Брехт вбачає у науці і надії, і розчарування світу, пов’язані з нею. Драматург вважає, що на вчених лежить велика відповідальність. Дослід­ник вчить «людського» в науці — власної інтуїції, здогадки, смаку, ставлення до етики, літератури, музики, до проблем всесвіту. Думка автора розкривається че­рез діалоги Галілея та його учня Андреа Сарті, які протягом п’єси змінюються та наповнюються новим змістом. Якщо на початку це взірець взаєморозуміння учня й учителя, то в кінці — це свідчення регресу науки. Галілей розуміє, що справа його життя перейде до рук пристосуванця, який знає, як обійти перепо­ни будь-яким шляхом. І Брехт підводить глядача до висновку: наука не повинна відчужуватися від людей і розвиватися без накопичування культури в особистос­ті вченого. Етика, культура, мораль — ось невід’ємні риси вченого будь-якого часу, інакше наука може стати загрозою для людства.

Слід згадати, що Б. Брехт звертався до образу Галілео Галілея протягом усього творчого життя, починаючи з 1937 року. Існувало кілька редакцій фі­лософської драми «Життя Галілея», у яких головний герой виступав спочатку як позитивний герой, який відмовляється від свого вчення в ім’я продовжен­ня боротьби за свої ідеали. Але вже у другій редакції (1945—1946) драматург ви­ключив із тексту епізоди, факти, події, які зображували Галілея як носія пози­тивного ідеалу. Чому? Сам Брехт пояснював: «Атомна бомба і як технічне, і як суспільне явище — кінцевий результат наукових досягнень і громадської не­спроможності Галілея». Драматург вважав, що вчинок Галілея слід розглядати як «перворідний гріх» сучасних йому природничих наук, відкриттями яких корис­туються військово-промислові комплекси багатьох країн. Відтак проблема мо­ральної відповідальності вченого, поставлена наріжним каменем п’єси, робить її сучасною й актуальною.

Рассказать друзьям, чтобы не совпали сочинения!
Рассказать
Категория: 11 клас | Добавил: 00dima (02 Май 2017) | Просмотров: 23 | Рейтинг: 0.0 /0
Перейти на главную страницу
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]

Allcompositions © 2017